Malin Åkerström

Solen skiner

Publicerad 2016-03-17 13:48:47 i Allmänt,

Solen skiner och jag sitter inne och pluggar... Men det är tenta imorgon så jag har inget val. Det där med att vara ambitiös i skolan i tisdags gick sådär för jag var så omotiverad så jag åkte hem efter halva dagen och red istället, Mycket bättre! 

Contendra har ju trimmats lite mindre några dagar men igår trimmade jag på lite mer för idag ska hon träna för Lotta. Ridbanan har varit fin att rida på och där är hon inte lika spänd men hon har istället varit ovillig till arbete. Men det är ändå lättare att handskas med henne då. 

Cara red jag ut på igår och hon är lite trotsig måste jag säga men jag gav mig inte och fördelen med en unghäst är att orken är mycket kortare än min. Hon avslutade fint i både trav och galopp. 

Diva vilade igår men jag trimmade i tisdags och jag ska snart åkt till henne för att rida. 

Topanga har jag ridit ut på både igår och idag. Mamma är borta så det är Malin och Topanga tid hela helgen, fantastiskt!! 

Asta och Princen försökte jag trötta ut igår då vi idag var på Täby galopp. Planen var att de skulle vara lugna idag men deras ork tar liksom aldrig riktigt slut. Ninni red Princen och jag Asta. Jag fick välja och är nöjd med mitt val. Asta är lättare och mer ridbar på Täby. Princen bara kör och går inte att stanna så lätt. Men vi fick till en bra träning för Princen framförallt. Han gillar inte när det blir trångt så han var inne vid staketet hela tiden och jag nära utanför. Jag tycker att det brukar gå snabbt till när jag varit på Täby och ridit men nu smackade Ninni på och då gick det undan. Herregud alltså hur fort de kan springa. Man fick den där känslan i magen som man får när man åker berg och dalbana när det går riktigt snabbt nedför. Men det är magiskt häftigt! Jag fick som vanligt tips och hjälp från Ninni och nästa gång ska jag inte bromsa...

Nu mot Diva innan jag måste fixa inför träningen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela