Malin Åkerström

Onsdag

Publicerad 2016-03-23 08:27:02 i Allmänt,

Tåget tuffar på mot skolan. Sista föreläsningen innan morgondagens tenta står på dagsschemat. Men jag längtar tills imorgon för jag och Cara ska åka till Vällsta och hoppa. Hon har aldrig åkt transport så hoppas bara att hon vill göra det. Maria ska också hoppa så Cara får sällskap av Apple i alla fall. 

Igår trimmade jag Asta och Princen som båda var fina. Princen var väldigt pigg för att vara i ridhuset. Men jag hoppas ändå att vädret bättrar på sig så vi kan leta oss ut igen. 

Diva skulle jogga en vända i skogen men hon var lite muppig så jag fick rida lite mer. Hon blev helt knäpp när hon såg en häst men rådjur precis bredvid vägen  och harar som hoppade fram precis framför henne brydde hon sig inte alls om. 

Contendra fick också jogga i skogen för vi kunde haka på Sofia och Carola. Perfekt och C kändes pigg och fräsch men nu får hon vila 3-4 dagar i alla fall. Min magkänsla säger att det är bra och då litar jag på det. Jag får i alla fall en vecka på mig att få henne ridbar igen innan tävling. 

Idag är det en Topanga dag och då vet jag att den kommer att bli bra. Får se hur jag lägger upp planen för dagens andra hästar. Asta, Princen och Cara ska ridas och ev Diva också! Men tentan imorgon behöver jag kämpa lite med så planerna kan ändras.. 

Princen 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela