Malin Åkerström

MIN CARA ÄR FANTASTISK

Publicerad 2016-03-24 22:04:19 i Allmänt,

Gårdagen blev bra, kort dag i skolan med en bra föreläsare och sedan hem och rida. Började med att trimma Asta och Princen innan jag åkte till Diva. Divis fick komma ut på tur med sällskap och skötte sig exemplariskt och kändes fin. Åkte till mina hästar och red Cara på utebanan. Gjorde samma övningar som jag gjorde där förra veckan men hon gjorde de så mycket bättre. Superpigg är hon också vilket känns positivt. Avslutade min onsdag med en kvällstur på Topanga. Pannlampan var på och vi galopperade långa sträckor i skogen. Blev sen lite nattplugg innan sovdags. 

Tentan idag gick bra. Jag skrev snabbt så slutade redan vid 9.30. Halva klassen skulle in till stan och fira att denna hetkurs med 8 tentor på 10 veckor är över med bubbel och buffé. Men jag åkte hem och red. 

Började på Vällsta med att rida ut på Asta, Princen och Fia. Alla var pigga och de två förstnämnda lite busiga också. 

Åkte förbi och fixade Diva som vilar idag innan jag åkte till mina hästar för att fixa Cara och mocka innan vår första lilla roadtrip ihop. Vi åkte tillbaka till Vällsta för att hoppträna för Lena. Cara har aldrig åkt transport men klev rätt in och stod stilla hela vägen. Sen hoppade hon alla Vällstas titthinder utan att blinka och vi hoppade även en kortare bana. Trots att det var mycket intryck och hon var lite trött och vinglig så var hon fantastisk!! Satte inte en hov fel och visade på en fantastisk inställning! Det ser lovande ut inför framtiden med denna lilla häst, hoppas bara att jag kommer lyckad matcha henne på ett bra sätt. 

Igår fick jag frisera henne lite så hon inte såg ut som ett troll 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela