Malin Åkerström

Måndag

Publicerad 2016-03-28 21:37:52 i Allmänt,

Det är inte ofta en måndag äger men min måndag har gjort det och solen har gjort allt ännu bättre. 

Igår var Contendra inte bara jobbig utan till och med hemsk.. Kunde inte rida på ena kortsidan eller ena långsidan på ridbanan utan att hon fick panikattacker, kastade sig, stegrade sig och höll på. Joggade lite och på andra långsidan så kändes hon fin vilket ändå gör att hoppet lever vidare. Idag var hon fantastiskt fin utom på halva ena långsidan. Så en klar förbättring från igår i alla fall. Vilan var bra för henne för hon är arbetsvillig igen men hon är rädd och extra spänd och det är sådan hon är liksom. Men känslan idag när hon var fin gjorde att jag fantiserade om att vi var ett OS-ekipage. 

Cara red jag ut på idag. Först fick jag träna henne från marken 20min när jag tog in henne för hon bara sprang över mig och stegrade sig när jag bad henne stanna. Vi tog en promenix och tränade halt, rygga och skritt på långt grimskaft utan att hon bestämmer. Super duktig blev hon. Anledningen till hennes hets idag var för att hon blev lämnad helt själv ute.. Cara är aldrig dum men hon är ouppfostrad och lite trotsig. Hon är däremot klok och lär sig fort. Själva uteritten gick super. Jag travade och galopperade på ängen och hon var så himla fin. Älskar hennes galopp och känslan hon ger när allt är bra. 

Diva fick hoppa idag inför helgens tävling. Tog några lite större språng och hon är grym. Så modig och som en liten tiger. Älskar känslan på henne. Fortfarande måste hon återfå stryka som hon tappade men hon är ändå bäst. 

Asta och Princen försökte jag trötta ut igår inför vår tur till Täby galopp idag. Vi hade samma upplägg som sist, det vill säga att jag red Asta, Ninni red Princen och vi tränade på att låta Princen gå där det är trångt. Största skillnaden idag var att jag inte bromsade. Det går satans fort men är så häftigt och ger en adrenalinkick man kan leva på resten av dagen. 

I övrigt så red jag fina Ninja igår igen och hon var lika pigg då men ändå fin. Contendra klippte jag idag så bara Diva kvar innan helgen. Imorgon måste jag åka tillbaka till skolan igen.. Jag som började trivas så bra med ledigheten. Aja bara att köra på så kommer sommarlovet allt närmare. 

Världens vackraste häst 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela