Malin Åkerström

Helgen

Publicerad 2016-03-07 08:31:51 i Allmänt,

I lördags var det som sagt tävling och på kvällen släktmiddag. Mycket roligt som alltid med släkten även om jag kom några timmar sent. 

Igår klev jag upp vid 05 igen för att köra Maria och Apple till Strömsholm. De hoppade bara en klass så dagen blev kort där i alla fall. På hemvägen stannade vi hos Asta och Princen då vi ändå åkte förbi där. Asta har tyvärr en hovböld så ingen ridning på henne men Agnetas dressyrhäst Fia fick ställa upp på ett ridpass istället för Asta. Princen hoppade en liten serie och var väldigt fin. 

Lämnade sen Apple innan jag åkte till Diva. Skrittade och joggade henne en sväng ute. Hon kändes pigg och glad.

Sen till mina hästar. Mockade och gjorde stallet först vilket är så skönt innan man tar in. Contendra promenerade på grusvägarna och joggade 10 min på lina i ridhuset. Bara lite chill liksom dagen efter tävling. 

Cara ville jag egentligen hoppa på men jag hade inte bokat ridhuset eftersom jag inte visste när jag skulle vara hemma från Strömsholm så jag red ut istället. I mörker helt ensam för första gången. Hon klev över järnvägen utan att blinka och vi travade på ängen ett varv. Underlaget är inte så fantastiskt ute så jag ville inte galoppera. Cara var väldigt pigg också så det var nog lika bra. Hon var däremot så fin att rida på, så modig och så bra. 

Var nog hemma runt 20 så jag gick och la mig tidigt för att kompensera upp några nätter med lite sömn. Nu är jag snart framme i Huddinge och känner mig kanske inte pigg som planerat och ganska omotiverad till två hetsiga veckor innan tenta igen.. 

Världens bästa 4-åring 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela