Malin Åkerström

Helg, tävling och mycket mer

Publicerad 2016-03-13 18:15:30 i Allmänt,

Helgen lider tyvärr mot sitt slut.. Men min helg har varit bra. 

Igår började jag med sovmorgon och var i stallet vid halv 10. Började med att skritta fram och jogga Contendra på grusvägarna för att sedan jogga en stund på utebanan. Det gick inte så bra och jag fick en flygtur och rullade runt i gruset några varv. Contendra kan konsten att gå från 0 till 1000 på ett så kort ögonblick så man hinner ju inte reagera innan man ligger där på marken och sprattlar. Väl på marken slog det mig att jag faktiskt inte har ramlat av henne sen i november så det är ju nästan rekord längesen. 

Cara fick hoppa igår och hon hoppade bra. Inte magiskt som hon kan men bra. Bättre än vad hon behöver och att styra henne på 100cm hinder känns ganska tryggt ändå. Hon är gänglig och har nog vuxit lite samt fällt mycket så lite av hennes tryck saknas fortfarande men vi är på gång tror jag. Hon hoppade noga, väl och okomplicerat men hennes ryttare har blivit en slags perfektionist så hon är lite kräsen för tillfället. Men är ändå så glad i den där lilla hästen!

Jag jobbade i stallet hos Asta och Princen och red båda. Princen och jag fortsatte med att cantra ute och med Asta höll jag mig inom inhängnat område. Säkrast så när hon vilat lite! 

Diva fick en tur ute och blir så fin när hon fått kolla av sig en stund. 

Efter Diva åkte jag till mormor och städade, pluggade och åt middag innan jag hämtade upp världens bästa Tova som följde med mig och Diva till Hamre idag. 

Idag började vi dagen tidigt för att starta  första klassen i Hamre. En 120cm med Diva och hon var taggad och på hugget men hoppade dubbelt felfritt med en placering på det. Duktiga lilla fantastiska häst!!  

Efter det åkte vi hem, fixade hos Diva och åt lunch innan Tova åkte hem igen. Tråkigt men jag är så glad för att få spendera lite tid med henne då hon är en riktigt bra människa. 

Jag har nu spenderat för många timmar i mitt stall mot de lilla jag har gjort och är fortfarande kvar. Men Tendran är riden och vi hade samma upplägg som igår men idag höll jag mig kvar. Hon är ruskigt fin att rida på trots att hon nu har några lugna dagar men hon är dock också som en bomb som exploderar utan förvarning mellan varven. 

Snart måste jag röra mig hem för att plugga men vill ju inte göra det så drar ut på tiden här istället.. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela