Malin Åkerström

Fredag

Publicerad 2016-03-11 22:49:23 i Allmänt,

Finally fredag idag. När vi har skola varje dag som denna vecka så känns veckorna så långa, nästan evighetslånga. Men min fredag har varit bra, skolan bjöd på en ganska intressant föreläsning idag och vädret och hästarna har levererat. 

Jag slutade vid 12 så hann rida ut och cantra på Princen i vällstas fina miljö med en strålande sol på himlen. Stunder som de är livet on top. 

Mockade och fixade åt Diva som vilade innan dagens tredje stopp hos Topanga. Vi var ute och galopperade fortare än vinden och med henne behövs ingen sol för hon lyser ändå upp tillvaron så det räcker och blir över. 

Sista stoppet blev hos mina hästar. Även Cara fick en tur ute. Det var dock skymning men ändå tillräckligt ljust för att slippa pannlampa. Cara har fortsatt varit knäpp i boxen och försöker hoppa ut men bara när jag eller Mikaela är där.. Hon vil ha uppmärksamhet deluxe liksom. För hon är helnöjd bara man är hos henne och lugn när ingen är där. Hur som helst så fick vi till ett bra ridpass ute. Hon är superpigg och går inte att stanna så bra och busar lite emellanåt men är ändå så cool och modig. Det här med fokus är hennes svaghet men när inga andra hästar kom ridandes var hon så himla fin. Jag galopperade nästan ett helt varv på ängen och galoppen hon får ute är fantastisk. Energin tar heller aldrig slut och känslan i handen är grym. 

Contendra fick jogga fram på grusvägen och trimmas en stund på ridbanan som äntligen börjar bli ridbar. Det kommer rädda så många av mina kvällar och Tendran trivs bättre där än i ridhuset. Planen är en lugnare helg för tendris. 

Nu ska jag strax sova trött som jag ändå är (eller som vanligt kanske) imorgon ska Cara hoppas och det blir dagens höjdpunkt! 

Så fint 

Idag är det 4 år sedan jag och Wicky tog vår första vinst ihop. Jag saknar henne så mycket <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela