Malin Åkerström

Fredag

Publicerad 2016-03-18 18:04:53 i Allmänt,

Äntligen en helg fri från studier! Det är ändå skönt med tenta på en fredag så man får chilla lite några dagar innan det drar igång igen. 

Igår var jag ute och jobbade med konditionen på Diva och hon var fin men ännu finare när jag trimmade idag. Om ni bara visste hur glad jag är över den där lilla hästen. 

Träningen igår var väldigt nyttig för mig och Tendran. Korta svängar och lydnad. Tendran var lite odräglig på backen till en början men fick mycket beröm för sin hoppning så jag är ändå väldigt nöjd. Perfekt upplagd träning med precis lagom många språng och övningarna gav resultat. 

Åter till tentan, det är ändå underligt hur mycket mycket jag kan trycka in i mitt huvud på kort tid. Igår morse så kunde jag nästan ingenting och jag svarade på allt på tentan idag. Självfallet hittade jag på en del svar men jag har i alla fall en chans att klara den. Trots tidspress idag då jag var tvungen att gå tidigare än vad man fick för att hinna till min läkartid. Fick svar på mina blodprover och tack och lov är jag inte döende. Vi gjorde ett EKG också och jag verkar inte ha något hjärtfel så det är ju tur. 

Topanga fick hoppa studs idag och var såklart fantastisk men hon är bättre i skogen. 

Contendra har skrittat på grusvägarna och joggat på lina på ridbanan en stund idag. Så avspänd och fin. Cara får vila idag så rids hon båda dagarna i helgen. Jag ska på middag ikväll nämligen och som vanligt är det lite ont om tid i mitt liv. 


Världens bästa 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela