Malin Åkerström

På hemmaplan

Publicerad 2016-06-14 14:35:28 i Allmänt,

Jag stannade kvar på Runsten en extra dag i helgen även om jag inte tävlade på söndagen men vem kan tacka nej till att fira helgens resultat med bubbel tillsammans med Jenny och Cissi!? Men största anledningen var att titta på 150-Grand Prixen på söndagen. 

Hästarna joggades i skogen där eller Cara skenade mest utan mig efter att ha vält med mig under sig och kom då lös. När hon var fast blev det ridning i ridhuset istället. Jag och Jessika hade planerat en lugn och mysig joggingtur men den varade som sagt inte så länge. Men ingen skada på min Cara så det gjorde inte så mycket. 

Igår spenderade jag större delen av dagen på Rehab Station Stockholm för att få en extra praktikdag efter mina sämre praktikplatser. Målgruppen av patienter där är väldigt intressanta och jag tittade inte på klockan en enda gång under hela dagen vilket är ett gott betyg. Jag kände också att jag skulle vilja se mera och lära mig mera så jag åker ev tillbaka i slutet på sommaren. Drömmen vore ju att jobba på ett ställe där man hela tiden vill träffa fler och där tiden springer iväg för det är så roligt och intressant. Idag kom min hemtenta tillbaka med betyget VG trots endast 3,5 timmes skrivande på den. Nu är det alltså sommarlov på riktigt!! Bästa tänkbara är ju bra betyg när man lagt lite tid! 

Idag var jag på ett möte imorse och köpte sen foder till Cara innan jag mötte Agneta och Asta på Täby galopp för ett snabbjobb. Det var ett tag sen sist och Asta sprang fint sitt snabbaste trots en halvdålig jockey (jag). Känslan är så häftig och det är helt sjukt hur de där smala benen kan springa sådär fort! 

Nu har jag städat hos min mormor precis och ska åka och rida Princen innan jag åker till Diva och sedan vidare till mina hästar. 


Jag saknade Tendran under helgen men hon saknade mest Cara... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela