Malin Åkerström

Landet igen

Publicerad 2016-06-26 22:37:44 i Allmänt,

Idag levererar inte landet med lika bra väder men det är ändå så härligt här ute. Jag gör absolut typ ingenting och jag har chillat mig igenom dagen. Igår red jag Diva trots allt och det var tur så jag inte klättrar på väggarna här ute. Idag har jag ridit både Diva och Cara. Våra ridvägar här är riktigt bra! Snart är det bara en vecka kvar tills avfärd mot Falsterbo också!!

I övrigt så känns det som att man verkligen hinner ikapp sig själv när man är lite ledig. I vardagen hinner man inte tänka eller reflektera så mycket och man gör allt på rutin. Jag gillar vardagen men den slår inte detta med sommarlov och frihet att göra precis som jag vill. Eftersom jag är en tvättäkta hästnörd så trivs jag mest och bäst hos hästarna. Jag älskar att strosa runt i stallen och låta var sak ta sin tid. Att putsa, rykta och tvätta är liksom riktigt uppskattade saker men som ibland inte hinns med i vardagen. Nu på kvällen åkte jag och min syster till hästarna bara för att mysa och pussa på dem. För mig är det frihet att kunna lägga upp dagarna precis som jag vill och att kunna vara i stallen när jag vill och hur länge jag vill.

Imorgon kväll åker jag hem för på tisdag morgon är det doktorn med Contendra som gäller. Hon och Topanga fattas verkligen här ute så jag hoppas att de kommer upp i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela