Malin Åkerström

En bättre helg

Publicerad 2016-06-19 22:06:10 i Allmänt,

Dagarna flyger iväg men står ändå lite stilla. Det har varit fulla dagar men ändå så känns det så långt kvar tills dagen jag väntar mest på just nu, den 28 juni då Contendra har sitt återbesök. Egentligen vet jag inte om jag längtar men ovissheten är jobbig och jag hoppas på att få lite mer klara besked. 

I helgen har jag varit i Dalarna och tävlat. Jag älskar dalarna. Kanske inte för att det är just Dalarna utan för de fantastiska människor och godhjärtade Virus som finns där. Åsa som är en huvudperson och en livscoach ger mig så mycket inspiration, lärdom och stöd. Virus är en häst som alltid tar sig runt banorna på ett säkert sätt. Man vet att man alltid kommer att ta sig runt och man vet att han med hela sitt hjärta kommer att försöka oavsett väder, hinder och vind. I helgen har han hoppat 3 stabila 130-rundor. 4 fel i fredags men en runda som jag är enormt nöjd med, 8 fel igår och en runda som jag sög i, idag var vi bäst resultatmässigt med en felfri runda som räckte till en femte plats. Men Virus var bättre än mig idag, helt klart! 

Helgen blev alltså lugn med endast en häst men det var skönt att komma iväg och umgås med människor som ger så mycket skratt och energi. Tack alla inblandade för det! 

Idag har även Asta levererat på Bro Parks invigning. Hon sprang till sig pris och jag hann följa henne på webb-tv. Så duktig!! 

Väl hemma idag har jag pussat och fixat med mina hästar som jag såklart har saknat. Världens bästa hästar som betyder hela min värld<3

Virus <3 


Asta i rosa 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela