Malin Åkerström

Dunder Divan CC

Publicerad 2016-06-05 12:22:53 i Allmänt,

Just nu sitter jag i bilen påväg till Strömsholm med mamma och Birre för att kolla på tävlingarna. Jag åkte hem med Diva igår men känner som vanligt mig lite efter tävlings-deppig så jag åker tillbaka för att få bort det. 

Hur som helst så avslutade världens absolut finaste Diva med att komma 5a i 135cm igår. I fredags var vi grymma de 10 första sprången i 140cm men sen fick piloten (jag) något ryck och körde plockepinn på de tre sista hindren. Men lilla älskade häst vilken glädje hon ger mig! 

Väl hemma igår så trimmade jag på Asta, Princen och Cara. Galoppisarna var fina så Agenta har skött de bra när jag har varit borta för Asta var inte ens som ett popcorn. Cara fick jobba med att galoppera med 5 jämna galoppsprång mellan två bommar. Hon var superfin och gjorde övningen klockrent!! 

Imorse fodrade jag och red ut på Cara och trimmade på Carola. Mockade 3/4 boxar i det stallet också. Cara var inte alls kul idag. Hon blir så arg när hon blir kvar själv i stallet och det sitter i när jag sen rider. Men hon måste acceptera det. Men Cara förstår inte det ännu och tycker att jag förtjänar att kastas av om jag låter henne vara själv inne. Men skam den som ger sig. Hon blev lydig och ridbar efter sisådär 50 minuter i alla fall. Men outtröttlig kan hon vara när hon är sådär och skriker oavbrutet som en hingst ungefär. Galoppen är hon alltid fin i men skritten är värst. Det är som att hon känner sig förolämpad när jag vill att hon ska skritta. Men hon är min favoritbebis ändå! 



Diva<3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela