Malin Åkerström

Contendra är superman

Publicerad 2016-06-28 23:53:18 i Allmänt,

Dagen har gått i ett med alla tider att passa. Men det har gått bra och jag hann runda av kvällen med en hoppträning för Marcus Westergren på en 8-årig fin valack. Alltid nyttigt att rida andra hästar och lyxigt att få träna dessutom.

Contendras veterinärbesök gick långt över förväntan. Hon är tyvärr fortfarande lika halt men senan i bogen såg bättre ut på ultraljud. Cosima (tyska veterinären) sken verkligen upp när hon ultraljudade vilket jag tar som ett gott tecken. Hon sa att den hade läkt imponerande bra. Att det var bättre än vad man vågat tro eller hoppas på. Förra besöket sa hon till mig att jag inte skulle ha några förväntningar medan tårarna rann nedanför mina kinder i förtvivlan över de felet vi hittat. Idag när hon avslutade besöket med att säga "oroa dig inte" så kunde jag inte hålla tillbaka ett stort och brett leende. Det kommer dock att ta tid.. Tid är inte en vecka eller två, det är inte en månad eller två heller utan det är ca 1år. Även om den tiden är en oändlighet så känner jag mig vid gott mod för det finns hopp och så länge det finns hopp så kan jag vänta all tid i världen. Hon är värd att vänta på min Contendra. Hon är också så tapper igenom det här och alla behandlingar och undersökningar hon får utstå. Hon är en på miljonen och hon är min bara min häst. En stor sten har släppt ifrån mitt hjärta idag och jag ska göra allt jag kan för att hon ska fortsätta att läka.

På eftermiddagen när jag var inne med världens mest friska ponny på sommarcheck så pratade jag med Håkan om Contendra. Tacksamheten över att ha en sådan veterinär runt mig är obeskrivlig. Han tar sig tid och är engagerad i allt kring Contendra även han låtit sin kollega som är bra med komplicerade fall titta på henne. Det känns tryggt att Contendra är i de bästa möjliga händer för en bra vård och rehabilitering. Idag är jag hoppfull och jag känner mig så mycket bättre tack vare dessa veterinärer och min älskade Contendra som visar oss att hon är en superwomen!

Godnatt folket! En lättad människa ska nu stänga sina ögon för natten och aldrig ge upp hoppet om sin diamant till häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela