Malin Åkerström

Cara är bäst!!

Publicerad 2016-06-10 19:08:26 i Allmänt,

Alltså min lilla Cara är så bra. Trots lite halvvild och orutinerad på en bana som Runstens så äger hon. Igår hoppade hon seriöst hinderstöden ut på alla hinder utom det sista där språngkurvan blev lite långt bakom hindret och hon rev. Men pris ändå då det var så få felfria och bästa 4-åring i klassen som innehöll 4 och 5-åriga hästar. Jag var helt lyrisk efter och hon hoppade så bra så jag höll i mig i manen för att inte trilla av. 

Idag var hon något lugnare men hon hoppade högt som tusan på framhoppningen så jag red iväg henne lite inne på banan för att hon inte skulle hoppa så högt och det gjorde att rundan var något sämre än igår men ändå bra. Felfri var hon så 2/2 pris till henne denna helg. Massa rutin rikare är hon nu och hon har fyllt på min själ med hopp och glädje. Känns bra inför Falsterbo då hindren inte bekommer henne alls. Världens finaste bebis! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela