Malin Åkerström

Onsdag

Publicerad 2016-07-20 11:33:21 i Allmänt,

Efter lite lugnare dagar över helgen så har lite mer intensiva dagar infunnit sig. Tur det så man inte blir slö på riktigt.

Diva galopptränade i söndags, klättrade i måndags och gick ett normalt pass igår. Hon känns toppen. Nu är det 2,5 vecka kvar tills tävling igen efter 7 veckors uppehåll.

Igår tog jag med mig Cara och Contendra hem för att de skulle få nya skor. De fick även hänga på Vällsta medan jag var med Asta på Bro Park för ett kvällslopp. Det var inte Astas dag igår tyvärr.. Ny bana innebär ny väg från ledvolten ner till banan och det är Astas största svårighet. Det hade precis börjat gå smärtfritt på Täby lagom tills Täby stängdes ner.. Hennes jockey hade inget tålamod med henne och hon blev vansinnigt sur på honom. Men trots att jockeyn var arg innan så öste han lovord över Asta efter loppet trots en sämre placering då hon blev låst. Alltså ingen placering idag men det gör inte mig någonting när Asta springer med hela sitt hjärta och ger en bra känsla.

Jag var tillbaka ute på landet strax efter midnatt med hästarna tror jag och fixade mat och så i mörkret med sällskap av Emmie i telefon vilket var tur mörkrädd som jag är.

Idag har jag fodrat och fixat vatten på morgonen hos hästarna och jag ska snart ta mitt pick och pack och Diva för att åka hem igen. Diva ska få skor och jag ska troligen rida Princen innan jag ska fakturera och åka förbi mormor för att vattna blommor och hämta post. När man spenderar pengar på hästskor är det bäst att jobba in en slant eller två. Lite typiskt att himlen är klarblå här ute utan ett moln så långt ögat kan nå dock. Men men Diva vill ha skor och det är bäst att hålla igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela