Malin Åkerström

Måndag

Publicerad 2016-07-25 22:18:31 i Allmänt,

När mitt liv är så lugnt som det är just nu så är det nästan helg hela veckorna. Dagen har varit perfekt trots att det är måndag liksom. Jag och mamma har solat och badat typ två gånger i timmen för att det har varit så varmt. Älskar landet och älskar när vädret levererar så bra!

Igår var jag i Dalarna över dagen och hoppade 120+130 på Svärdsjös tävlingar med Virus. Ett ner i båda klasserna som var mina fel.. Usch på mig ibland alltså! Virus var i alla fall fin och hoppar som vanligt väldigt stabilt runt banorna.

Diva har klättrat idag och insekterna gjorde att hon var lite sur men mestadels fin. Hon är verkligen en helt annan häst mot i februari när hon kom. Då fick man slängtrava på långa tyglar in i galopp om man ville galoppera. Idag tränade jag mycket på övergångar och att fatta galopp från samlad skritt är inte alls svårt utan hon gör det klockrent på tygeln! Bästa lilla häst, bara man förstår henne så gör hon allt man ber henne om.

Nu ska jag försöka sova rätt tidigt då jag och Contendra ska på utflykt hela dagen imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela