Malin Åkerström

Lördag

Publicerad 2016-07-30 23:48:08 i Allmänt,

Efter att ha åkt fram och tillbaka mellan landet och hemma varje dag denna vecka så äger det med helg utan att åka en meter längre bort än till hästarna under hela helgen.

Topanga är kvar hemma, Sofia som jag delar stall med fick sin ena häst akut skadad och den är på klinik så hennes andra häst kan inte bo själv. Eftersom Topanga kollades på Stjärnborg igår, ska skos på tisdag och sen kollas veckan efter på Stjärnborg så fick hon stanna hemma som inte ska åka så mycket transport nu heller när hon ska tillverka en bebis. Det gör lite ont att inte ha henne här och jag saknar henne men jag vet att Sofia sköter henne bra.

I torsdags fick vi en ny familjemedlem. Ett mörkbrunt sto som heter Dakota men hon kommer att kallas för Dockan också. Hon kom från Skåne och är köpt till Maria men ska vara mammas tills ponnysarna är sålda. Jag provred henne också när vi tittade på henne och om mamma och Maria inte är på sin vakt så kanske jag snor henne..

Diva har galopptränat, klättrat och allt det där på sina utsatta dagar. Igår var vi även och hoppade lite större hinder inför nästa veckas tävlingar och trots 6 veckor utan hinder över 100cm så var hon en stjärna. Hon är magi!

Cara ska vila sin fjärde vecka nästa vecka och sedan får jag ÄNTLIGEN sätta igång henne igen!! Men hon, jag och Contendra myser varje dag och de är som B1 och B2 tillsammans de där två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela