Malin Åkerström

Hejdå Falsterbo

Publicerad 2016-07-10 19:59:07 i Allmänt,

Några timmar i lastbilen och jag längtar redan tillbaka. Jag älskar tävling och Falsterbo är WOW!

Cara hade trötta ben idag och rev ettan och hoppade lite mattare språng. Hon vände inte igenom som hon brukar eller öppnade upp bak men trots det så fick hon omdömet att hon hade god kapacitet, bra frambensteknik och bra avstamp. Frambenen har varit sämre än bak tidigare så kul att hon utvecklat de. Hon hoppade runt okomplicerat och säkert och jag kan inte vara nöjdare. Hon har hoppat 0+4 fel på en sådan arena och hon är drömhästen för mig. Vad mer kan man begära!?

Det känns lite deppigt att åka hem. En stor anledning är att en månads välförtjänt vila väntar för Cara. Jag vill inte ha vila från hennes rygg. Jag älskar att rida henne. Jag älskar precis allt med henne. Tur att tre andra tjejer finns där hemma som får mig att längta lite hem i alla fall.

Störst tack för denna vecka ska min mamma ha som har kört lastbil ner och betalat och hjälpt till och gjort det möjligt för mig att få uppleva Falsterbo för första gången på min egna häst.

Kommentarer

Postat av: Ann-Marie Löfberg

Publicerad 2016-07-11 18:04:04

Jag blir så glad att det gick bra för er och hoppas också att det inte blir mer krångel med huvudskadan du fick inatt, kanske att du borde kolla upp det ändå...

Lade till dej på min blogg, välkommen in.
(hon som arbetstränar inne hos Maria)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela