Malin Åkerström

Falsterbo

Publicerad 2016-07-07 18:30:00 i Allmänt,

Dag 1 i Falsterbo börjar gå mot sitt slut. Vi anlände här igår eftermiddag/kväll och har en trött men fantastisk Cara med oss. Hon reste så bra och tar alla nya intryck och händelser med ro. Jag trimmade henne imorse uppe vid tävlingsbanorna och hon leker världsvan tävlingshäst bland ryttarelitens hästar som reds fram samtidigt. Älskade lilla häst alltså vilken superstar hon kommer bli. Hon har så många oerhört bra sidor och det allra bästa är att hon är min häst. Hon är min framtid.

Imorgon hoppar vi vår första start här och det får lite gå som det går. Jag har inga förväntningar. Vi kommer givetvis att göra vårt allra bästa men Cara är 4 år gammal och har inte hetstävlat eller tränat direkt inför detta då hon ska vara min häst i många år framöver. Under de senaste nästan 2 veckorna har jag bara ridit i skogen för att hålla henne glad. Hon behöver sin vila som startar på måndag börjar man känna av. Men detta kommer oavsett bli ett minne för livet för oss båda. Målet är att lämna Falsterbo med bra bagage i ryggen inför framtiden för Cara. Jag vet hur bra hon är och det är de som är allra viktigast. Cara är bland de bästa hästar jag suttit på och detta känns trots de små hinder vi skuttar över. Hon är nästan för bra för att vara sann i mina ögon. Jag är henne evigt tacksam för att hon tar med sig mig på denna resa och upplevelse här i Falsterbo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela