Malin Åkerström

Dagstur

Publicerad 2016-07-05 00:04:30 i Allmänt,

Imorse började jag tidigt för att åka med Topanga till Stjärnborg. På ett sätt är det så mysigt att ta en liten roadtrip med henne, bara hon och jag liksom. Hon är mitt livs största kärlek och även om hon står i transporten bakom mig så känns hon ändå så närvarande. Att hon sedan inte var dräktig och måste sova kvar på Stjärnborg då vi påbörjar vår resa mot Falsterbo imorgon gör att dagen gick drastiskt utför. Mitt hjärta slits itu över att behöva lämna henne där. Hos människor och hästar som hon inte känner. Med Wicky var det aldrig så svårt men Wicky var helt annorlunda för fick hon bara mat så visste jag att hon skulle trivas. Jag inbillar mig att Topanga behöver kärlek också. Att hon behöver någon som berättar för henne att hon är jordens finaste varelse. Åh min Topanga här ligger jag nu i min säng på landet och undrar hur du har det där borta. Om du sover och om du har några snälla hästkompisar... Jag hoppas att du vet att vi kommer och hämtar dig så fort vi kommer hem igen.

I övrigt så såg jag flera fina föl på Stjärnborg. Längtan efter ett föl är så stor och för alla runt omkring oss verkar det vara så lätt att få ett. Men för oss verkar det ha satt sig käppar i hjulet ordentligt. Jag måste göra något väldigt fel..

Hur som helst så rullade dagen vidare. Jag red Asta och Princen när jag ändå var hemma och Asta var knäpp på alla bromsar och lekte kast med liten Malin medan Princen var snäll och lugn som den snällaste farbrorn.

Efter omvägar och en evighetsväntan vid en bro som hade hakat upp sig påväg ut till ön där vårt landställe ligger på så kom jag fram och red fina speciella älskade Diva. Därefter red jag en trotsig 4-åring som "kan själv". Men efter mycket tragglande så blev hon fin. Genrepet ska ju inte gå bra och detta är sista passet innan Falsterbo. Kanske det betyder tur!?

Imorgon åker vi till Runsten med Cara för vi ska låna deras stora lastbil och köra henne ner med. Cara är friserad och packningen är påbörjad men jag ligger lite efter eftersom det tog en extra timme att köra tillbaka hit tack vare bron..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela