Malin Åkerström

Sista helgen i "frihet"

Publicerad 2016-01-16 20:31:57 i Allmänt,

Imorgon är sista dagen innan jag börjar termin 3 på min utbildning. Men jag ska jobba 06-14 i stall så det är ingen riktig frihet kanske. 

Både igår och idag har jag haft morgonen i mitt stall. Lite segt då det har varit så galet kallt. Men skönt också när man väl är igång och har mycket att göra på dagsschemat. 

Igår skuttade Contendra lite smått men hon var livrädd för ett sockerbitshinder så det blev ett sådär bra pass. Hatar det, jag vill få till mina pass bra! 

Idag red jag först lilla rara Cara. Pappa kom och övervakade oss och Cara uppförde sig exemplariskt. Hon är vinglig, svag, grön men man kan trava och galoppera. Vi tar det långsamt för att bygga upp henne och jag kommer rida ca 3 dagar i veckan. Kanske 4 om jag rider ut 2 men det återstår att se. Det blir ju lite mer än vad hon är van vid men känns ändå som att det behövs. Hon har gått mycket på lösdrift så nu när hon står uppstallad kommer det falla sig mer naturligt att röra på henne mer. Hon verkar ha ett fantastiskt psyke!!

Contendra joggade jag på en äng innan järnvägen och hon var helt okej idag. Lite bråkig för en grop i vägen men joggade snällt och ganska avspänt. Knäppa älskade häst! Längtar så mycket tills vi är back on track helt och hållet. 

Asta och Princen fick varsitt lätt pass idag efter att ha galopperat i snön igår. De var väldigt på hugget igår så jag fick kämpa på ett tag men idag var det lugna och snälla som små lamm. Mockade även och fixade i deras stall för första gången. 

Åkte till mormor efter A och P och städade hennes hus. Jag är anlitad som städtant och för mig är alla pengar guld värda. Mormor är snäll hon, världens bästa människa. Tänk vilken tur jag har som har henne och mamma i mitt liv. 

Nu ska jag skynda och sova så jag orkar gå upp vid 05.. Inte så taggad..

Rara Cara 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela