Malin Åkerström

Onsdag

Publicerad 2016-01-27 20:59:21 i Allmänt,

Det är märkligt att det bara är onsdag idag när det känns som att jag har gått i skolan minst i en vecka i sträck. Men föreläsningen igår var inget att leka med, 94 slides gick vi igenom och allt det + 7 föreläsningar till kommer nästa fredags tenta att handla om.. 

Igår trimmade jag Asta och Princen direkt efter skolan och båda två var sådär fina som i söndags. Princen är kvick och Asta avspänd precis som jag vill att de ska vara. 

Contendra trimmade jag också på och hon var superconnie igår vilket innebär att hon var mer eller mindre perfekt. Så roligt och en sådan energihöjare. Att sen klippa henne gick därför mycket lätt även om det inte tillhör topplistan på saker att göra i stallet. Cara höll med mig på den punkten för hon for runt som en tornado i sin Box under tiden. 

Idag var föreläsningen i skolan i ett något lugnare tempo och ämnet känner jag mig ganska bra på vilket känns tur efter gårdagen. 

Asta och Princen red jag ut på efter skolan idag. Princen förvandlas från Ferdinand till en tiger när man lämnar inhängnat område för en tur i det fria. Asta var till och med lugnare idag. 

Contendra vilar idag men jag red på Cara. Red i ridhuset och kan inte påstå att jag trimmar för jag över mest på att svänga och stanna. Det som är svårast liksom. Red lite mer idag så hon blev lite flåsig men hon tittade på alla hästar som gick in och ut så det var svårt att fånga hennes fokus. Men lika snäll som tidigare var hon. När vi gick hem tränade vi lydnad vilket behövs mycket av. Hon är så gänglig i kroppen så när hon tittar på något ramlar hon liksom åt det hållet och glömmer bort vart hon har mig och sig själv. Blev simpla övningar för att få henne fokuserad på mig. Hon ska stanna, springa och skritta när jag vill. Det var lite kämpigt men vi löste det bra. Hon är klok och lättlärd så om ett par veckor kommer vi vara experter på det där. 

Rundande av kvällen med mockning och mys hos Topanga <3 


Rara Cara

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela