Malin Åkerström

Ny familjemedlem

Publicerad 2016-01-14 20:30:18 i Allmänt,

Idag kom hon äntligen!! Min nya häst men som ägs av min mamma. Hon har haft en tuff resa stackaren. Hon åkte ifrån Skåne igår på morgonen men eftersom det var totalt snökaos så var hon och alla andra hästar på lastbilen tvungna att övernatta innan hon idag lämnades hos mig. Många timmar på lastbil blev det alltså för hennes del. 

Cara Vd Tojope Hoeve Z heter hon men går till vardags under namnet Cara. Hon är född 2012 e. Carrera VDL - indoctro - cruising. Carrera är e. Cardento - Baloubet du rouet. Hon är riden sen i somras ca 1-2 gånger i veckan. 

Tack vare Emma som jobbar på stallet där Cara stod och mamma förstås så är Cara nu min. Känns roligt och spännande. Ska ta det lugnt och försiktigt med henne då hon har all tid i världen på sig. 

Hon kom på förmiddagen idag så hon fick vara inne i några timmar och äta lunch med sällskap av Contendra. Framåt eftermiddagen så broddade jag henne och gick till ridhuset och joggade en stund. Hon var pigg och vaken men supersnäll. Tyckte det var bra att röra lite på henne efter en så lång resa. Hon är ganska tunn men mycket finare än vad jag minns henne som. 

Så roligt med nya hästar, man vet nästan ingenting om hur de är eller hur de fungerar. Nu börjar en ny resa i mitt liv med denna häst och jag hoppas att den ska bli bra. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela