Malin Åkerström

Måndag

Publicerad 2016-01-18 08:02:58 i Allmänt,

Måndagar alltså vilken ocharmig dag. Idag är det två veckor sedan jag såg min Wicky sist och saknaden växer sig bara större och större. Två veckor känns kort men det känns ändå som att hon har varit borta i en evighet.. Idag är det även skola och en lång skoldag vilket inte tillhör favoriten heller. Jag har fått en överbelastningsskad i ryggen och idag är den inte att leka med.. Jag ska försöka ta det lite lugnt ett par dagar så kanske det blir bättre. 

Igår var nog inte riktigt min dag. Jag gick upp 05 för att hinna till jobbet men när jag 06 svänger in där så står jag inte med på listan över de som ska jobba så det var bara att vända hem igen. Jag antecknade noga datum när jag blev tillfrågad dessa dagar så jag vet att jag inte har tagit fel.. Surt då min kompis Bell var hemma i helgen för en gångs skull och jag behövde tacka nej att umgås med henne och några andra i lördags för att jag skulle jobba. 

Igår bestämde jag mig för att rida ut på Contendra. Hon har varit ganska spänd i veckan så det kan ju vara bra med lite miljöombyte. Jag gick över järnvägen och red på en äng. Hon var spänd och jag fick galoppera mycket innan det släppte men precis som i princip alla andra dagar så släpper det och hon blir världens finaste häst. Tåget åkte förbi när jag var på ängen så i lugn och ro skrittade jag hemåt. Det skulle jag inte ha gjort. Ca 50 meter av grusvägen ligger precis sida vid sida med järnvägen. Tåget kom och hördes inte precis när jag var där. Contendra blev så rädd så hon fullkomligt skenade i panik. Jag har aldrig varit rädd men då blev jag rädd, jag trodde att både hon och jag skulle dö. Stackars min fina häst. Men vi joggade lite till efter och hon slappande av på nytt. 

Gårdagens bästa var Cara. Jag red ut med sällskap av Sofia och lugna och trygga Carola. Cara travade på ett fält och skrittade över järnvägen och var så himla snäll. Väldigt roligt och massor av beröm fick hon. 

Även Asta och Princen var ute och galopperade i snön igår. Att trötta ut en galoppis är nog omöjligt men båda blev lugna och lydiga i alla fall. 

Love you Love you Love you 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela