Malin Åkerström

Helg

Publicerad 2016-01-23 23:27:14 i Allmänt,

Vad denna helg skulle kunna kännas bra men den gör inte riktigt det. Ibland tror jag att jag skulle passa bättre som häst, för runt hästarna är allt så enkelt och så bra. Men jag är tacksam över att få ha mina hästar för vad skulle jag göra om de inte fanns vid min sida? Dock fattas en stor del av mig och mitt liv, min Wicky. Jag tänker på henne varje dag, varje timme och oftare än så. Jag tänker på dagen jag aldrig ville skulle komma och hur hemskt det var att hon gick från så levande och ovetande till så död. Jag undrar om hon hann bli rädd för jag var ju så rädd. Jag är livrädd för döden och allt som hör den till!! Åh min älskade Wicky vad jag hoppas att du har det bra för det är så mycket viktigare än mig och alla mina tankar och känslor. Du är den viktiga och jag önskar så innerligt att jag bara kunde få se vart du är och hur du har det där uppe i himlen. Jag hoppas att det finns en himmel som är sådär fin som ett paradis ska vara. Jag hoppas att du är lycklig Wicky för om du är det så kan jag också vara det. Men jag vet inte hur det är eller hur du mår. 

Det är i alla fall en helg helt utan studier och med mycket häst i mitt liv här på jorden. Precis så som det ska vara när jag trivs som bäst, men alla dessa kvällstankar drar ju ner stämningen en del. Men det kommer bli lättare med tiden det vet jag eftersom jag gick igenom samma process med min ponny Candy. Idag tänker jag på Candy med ett leende och jag hoppas att den värsta sorgen och saknaden efter Wicky kommer gå över till att känna något liknande. För jag vet ju innerst inne att hon har det bättre nu. Men det är ändå så mycket frågor som jag vill ha svar på och undrar över. Det är så svårt att lära sig att leva utan någon som har varit en så stor del av ens liv och som har varit så levande. 

Min Wicky, för alltid kommer det att finnas en plats för dig här på jorden i mitt hjärta <3







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela