Malin Åkerström

Fredag

Publicerad 2016-01-22 22:17:11 i Allmänt,

Hoppträningen igår gick superbra förutom att trava travbommar för det har Contendra placerat på sin lista med saker hon absolut inte tänker göra. Men när man hoppar snällt och fint på alla hinder så gör det ingenting. Allt som hände sent i höstas var som bortblåst och hon var sitt vanliga bästa jag igen. Det är lycka!! Lotta gav mig ett bra tips och knep som kan göra under för våra ogillade oxer-räcke kombinationer. 

Idag började dagen med tenta. Efter 4 skoldagar förväntade man sig inte en så tuff tenta som det var. Inte heller att man tar med saker som inte togs upp på föreläsningen eller finns med i våra papper. Men det var två tentor och ortopeditentan gick bra men den andra kan de riva mitt itu på en gång. 

Åkte till Asta och red ut på henne efter tentan. Princen var hos tandläkaren så jag red inte honom. Asta var som ett popcorn idag men blev lydig efter en stund. 

Åkte sen till mina fina djur och mockade och fixade innan Contendra fick ridas ut på en lugnare tur. Red lite lätt på ett fält innan järnvägen och hon var bra idag med. 

Åkte sedan vidare till foderby och eftersom min syster var dålig så red jag Apple åt henne innan jag fick ta min älskade skogstur med Topanga. Jag tror att Topanga är den bästa medicinen mot allt faktiskt. Hur nere eller ledsen man än känner sig så kliver man alltid av henne med ett leende. Hon är det dyrbaraste jag har. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela