Malin Åkerström

Torsdag

Publicerad 2016-02-11 08:12:35 i Allmänt,

Idag är det torsdag men nästan fredag för min del för jag behöver inte åka in till skolan mer denna vecka efter idag. En lugnare helg väntar och det känns skönt. Men om jag känner mig själv rätt så kommer jag göra mycket ändå. Plugga ligger tyvärr på prioriteringslistan men hos mormor är det inte så hemskt som det låter. 

I tisdags trimmades Asta, Princen och Diva. Mina hästar fixades och pysslades med. I tisdags var jag faktiskt halva dagen på spa med 3 stycken från min klass. Jag är ingen rutinerad spa människa men det var trevligt. Vi avslutade med att äta lunchbuffé på ett asiatisk/Thai ställe. Tur att jag kunde följa med så jag slipper vara en outsider i resten av mitt liv. 

Igår trimmades Diva, Topanga red jag ut på och Contendra joggade på lina. Cara hade gjort något med sin sko så jag fick dra ut en krokig söm som hon kunde skada sig på och jaga hovslagare halva natten kändes det som. Känner mig så hjälplös när något med skorna måste fixas för det kan jag inte. Behöver man åka till veterinären för att fixa något är det bara att boka en tid men att få en hovslagare att komma och spika i två söm i ett stall långt ut på landsbygden är i princip omöjligt... Hoppas att det löser sig! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela