Malin Åkerström

Tisdag

Publicerad 2016-02-09 09:43:42 i Allmänt,

Igår blev det en lång men bra dag. Hade lång skoldag vilket aldrig gillas men det var okej. Ny kurs och ny tenta om 2 veckor. Till denna ska jag plugga lite mer än till fredagens tenta.. 

Efter skolan så åkte jag först till Asta och Princen som hade mycket energi efter en helgs semester från mig. 

Nästa stopp blev hos Diva. Mockade och trimmade henne. Jag tycker att hon blir något bättre för varje ridpass i slutet. Hon sköter sig i alla fall och jag längtar efter nästa ridpass varje gång jag kliver av. Stallet där hon står är supermysigt med trevliga människor. Ridhuset är lyxigt och fint så vi trivs bra. 

Slutstation blev hos mina kära hästar. Contendra promenerade jag med 20min på grusvägarna för att sedan jogga henne lätt inspänd på lina på ridbanan. Hon är så avspänd när jag gör det så det är perfekt efter tävling. Hon ska få tre lugna dagar nu tänkte jag. Vi har inget viktigt denna vecka så lite återhämtning passar perfekt. 

Avslutade med att skritta ner Cara i mörkret till ridhuset. Halvt storm var det också men hon bryr sig inte och traskar lugnt på. Väl i ridhuset red vi en stund. Trots 3 andra hästar där inne så var hon ganska fokuserad på mig och gjorde som vanligt vad jag vill att hon ska göra. Hon är lite matt just nu så hon får vila fram till helgen tror jag. Hon har varit hos mig i en månad nästan så lite paus kan behövas för henne också. Hon fäller så mycket så det går knappt att borsta för allt hår så det kan ha med det att göra. Man blir så glad av henne och hennes positiva inställning. 

Trots en lång dag då jag landade hemma 22.30 så kände jag mig pigg och glad. Dessa hästar gör mig till en bättre människa och förgyller mina dagar. 


Trött liten Cara <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela