Malin Åkerström

Tävling i Märsta

Publicerad 2016-02-21 10:20:07 i Allmänt,

Igår var det uppstigning vid 05 för att åka till Märsta med först Diva och Topanga. Men jag är så nöjd med dagen och att få spendera den med mina fina hästar och bästa mamma. 

Diva har inte tävlat sen i juni och är varken tränad ordentligt sen dess eller hoppad. Hon var som en rallybil och så glad och nöjd över att få hoppa en liten klass. Tyvärr rev vi ett hinder. Jag kom lite för intill på ett räcke och hon låg på så mycket så hon skruvade sig i luften. Många språng var fantastiskt fina. Lite ringrostigt från min sida men det var så roligt att få uppleva henne igen och jag längtar till nästa tävling. 


Topanga gör som vanligt oss aldrig besvikna. Dubbelnolla och 5a blev hon av 83 starter. Hon rörde inte ett hinder och var perfekt. Förstår inte ens hur man kan vara så perfekt. Min prinsessa, mitt allt <3 


Efter dessa två åkte vi hem och bytte till Contendra. 

Contendra hoppade en 120, hade tänkt hoppa 130 om det kändes bra men framhoppningen var av värsta sort så ville inte hoppa över 1m där inne. De hade satt upp bommar efter hindren så man skulle rida rakt eller något vilket gjorde att det tog några försök innan Tendran ens närmade sig hindren. Väl på banan var hon fortsatt lite spänd men felfri och placerad. Känslan hon ger på en del språng är riktigt bra och att hon går in och vill vara felfri gillar jag mycket trots att förutsättningarna inte var de bästa. Älskar min knäppa tendris <3 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela