Malin Åkerström

Mot stallet

Publicerad 2016-02-25 17:24:52 i Allmänt,

Nu är jag påväg hem från skolan och ska bege mig raka vägen till stallet. Börjar hos mina hästar så jag hinner rida Tendran innan hoppningen i ridhuset. Cara skulle jag vilja hoppa på imorgon men vi har ingen hinderpersonal så vi får se hur jag gör med henne.. Hatar när mina planer inte blir som jag önskar. Det är lite svårt att få ihop logistiken kring skola och 4 stall med totalt 6 hästar. Jag vill att alla planer ska passa hästarna på bästa sätt men ibland får man prioritera om pga upptagna ridhus, väder (om det är is ute som nu) och ja olika faktorer. Jag får göra det bästa av situationen. Contendra och Diva är lite prio då Cara är ung och kan vila en dag extra eller en dag mindre lite när som helst. Topanga har jag ju på halvtid så hon är aldrig ett problem + att jag mest bara rider ut. 

Gårdagen bjöd på trimning av 4 hästar. Eller Asta och Princen skuttade över några små hinder också. Princen tycker att livet blir så mycket bättre då. Diva trimmades igenom ordentligt och hon var fin. Det går sakta men säkert i rätt riktning. Även Contendra fick trimma lite mer. Hon började väldigt spänt men trots att man flera gånger kände att det inte skulle släppa så gjorde det de och hon blev så fin som bara hon kan vara. Mockade och fixade hos Topanga som vilade och pysslade med Cara. Sen var dagen slut eftersom jag också hade lång skoldag. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela