Malin Åkerström

Måndag

Publicerad 2016-02-22 10:05:04 i Allmänt,

Varför går helgerna så fort? Lördagen gick i ett med tävling och så, på kvällen var jag på tjejmiddag hos Mickan som fyllt år men jag åkte hem ganska tidigt då jag hade morgonen i stallet igår och var trött. 

Igår började jag i stallet och fixade alla stallsysslor och putsade och packade upp från tävlingen. Contendra joggade på lina och var så avspänd och fin. 

Åkte hem och hann chilla lite innan jag skulle jobba i stallet på Vällsta + rida Asta och Princen. Det blev en tur ute för båda galoppisarna vilket var till Princens stora förtjusning. 

Efter vällsta åkte jag till Diva och vi red ut med de som har hennes stall. Det blev en perfekt joggingtur i fint väder. Diva var helnöjd!

Åkte sen tillbaka till mina hästar för att ta in och jag hängde kvar där lite bara för att jag trivs där. 

Nu är jag snart i skolan. Vi börjar lite senare än vanligt idag så jag red ut på Topanga imorse. Perfekt start på dagen kan man kalla det. 

Denna vecka är det mycket skola tyvärr och mycket annat på mitt schema men det är bra att hålla sig sysselsatt. Speciellt i stunder som känns svåra. Ikväll har det gått en hel vecka sen min superhjälte till morfar somnade en allra sista gång. Det är fortfarande obegripligt men ändå så tomt. I helgen ska vi ha en minnesmiddag istället för begravning för det har morfar bestämt. Det känns bättre tycker jag och eftersom allt är efter morfars önskemål så känns det som att han fortfarande finns med oss. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela