Malin Åkerström

Lördag morgon i stallet

Publicerad 2016-02-06 07:51:54 i Allmänt,

Nu sitter jag i min fotölj i stallet igen och äter en pepparkaka. Idag har jag dock mockat medan hästarna äter då det är lite bråttom så Maria inte missar sin första start i Lurbo. 

I torsdags tränade jag Contendra för Lotta. Det gick väldigt bra men inte perfekt. Jag fick inte till en linje så bra som jag eller Lotta ville men Tendran hoppade snällt alla hinder felfritt hela träningen. Vi börjar komma igång tror jag och det är ju tur det när vi ska tävla imorgon. 

Diva trimmades i torsdags och igår skrittade jag ut en timme med Julia som vägvisare. Det verkar som att det finns väldigt fina ridvägar i hennes stall! Bara det inte är fruset förstås..

Asta och Princen red jag också ut på igår och jag tänkte att de skulle vara fortsatt lugna från deras galoppjobb i onsdags men jag hade fel. Jag borde ha lärt mig vid det här laget att en galopphäst tröttar man inte ut! Men det var fint väder och alla överlevde så vi är glada ändå. 

Contendra fick en lugn joggingtur ute igår. Snälla Sofia hjälpte oss över järnvägen så det gick smärtfritt! 

Topanga trimmade jag på igår också och jag behöver inte säga det men jag gör det ändå, hon är bäst!! 

Nu måste jag springa ut med hästarna för 08.00 står pappa beredd för att bygga hinder till mig och Cara. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela