Malin Åkerström

Det närmar sig helg

Publicerad 2016-02-04 08:34:13 i Allmänt,

Trots att mina dagar är fullspäckade denna vecka så känns den så lång. Men nu är vi inne på slutspurten innan en intensiv helg väntar. Mamma åker bort idag så jag ska agera chaufför till min syster och hennes ponnyer på lördag när hon ska tävla, groom lär jag också behöva vara. Men hon får vara min groom på söndag när jag tävlar. 

I tisdags red jag Asta och Princen på utebanan. Den var ridbar och hästarna var eld och lågor över det. Igår red jag båda två på Täby galopp. I galoppsadel kan tilläggas vilket har gjort att jag idag känner för att amputera bort mina ben med all träningsvärk som befinner sig där. Men vad häftigt det var!! Asta var lite busig men så himla fin. Hon är lydig, känslig och så mjuk. Det blev snabb canter för henne och hästarna gick 3 varv var. Princen var på hugget och är inte lika lydig, han är kraftfull med mycket power. Ett tag gick det så fort så jag knappt kunde ha ögonen öppna. Men vilken adrenalinkick det är och bra träning för mina stackars ben. 

Contendra trimmades i tisdags och var sådär fin som bara hon kan vara! Igår vilade hon. 

Cara red jag ut på igår på morgonen med Sofia. Vi travade på grusvägarna men jag avslutade själv på fältet med både trav och galopp. Kanske inte var så smart att galoppera hemåt men bortåt gick fint och Cara blev fokuserad på mig mot slutet. Hon har så mycket hon vill titta på utan att varken vara spänd eller inte vilja gå fram. För fram vill hon lite för mycket. Jag ska försöka rida henne lite mer ute och kortare pass inne för ute tar inte bensinen slut så lätt. På hemvägen gick hon alltså själv över järnvägen och det utan att blinka. Hur bra är hon inte!? 

Diva är inte helt igång och har inte gått på några veckor alls så henne har jag ridit lite lätt både tisdag och onsdag. Hon behöver mycket lösgörande arbete och just nu är fokus på att vinna hennes förtroende och få henne med mig. Rider lite som jag gjorde när jag satte igång Contendra och igår var Diva efter endast en dag mycket bättre. Jag har nästan glömt hur härlig galopp hon har. Längtar tills vi ska hoppa men vill ha henne mer mjuk först. 

Igår red jag även på Emmies nya fina Ninja och hoppade på hennes trotjänare Vanessa. Ninja är helt i min smak och ett superfint charmigt litet sto. Roligt var det att få prova på båda två och att träffa Emmie såklart! 



Kommentarer

Postat av: Emmie

Publicerad 2016-02-04 10:08:22

Bäst!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela