Malin Åkerström

Arnold kurs

Publicerad 2016-02-01 08:34:20 i Allmänt,

Helgen har gått i ett känns det som och jag börjar denna måndag med trötta ögon. 

I lördags hoppade jag först lilla rara Cara. Världens bästa pappa kom och byggde hinder och ropade uppmuntrade kommentarer varje gång Cara klarat ett hinder. Vi hoppade hinder i galopp och vattenmatta och grejer helt utan problem. Duktiga lilla härliga häst! 

Contendran fick trava fram på grusvägarna och galoppera lite på ridbanan. Fortsatt fin men något vild! 

Princen red jag ut på och Asta fick jogga på ridbanan och de var fina och pigga båda två. 

Sen tränade jag Topanga för Arnold. Redan från start fick Arnold en massa pluspoäng när han berömde Topanga för sin fina modell och för att hon var en superfin häst och detta trots att jag sa att hon var begränsad i sin kapacitet. Det uppskattas väldigt såklart när någon berömmer hästen som betyder hela min värld. Topanga har aldrig fått så mycket beröm av en tränare tror jag. Jag tycker om att man kan se de hästen kan och gör bra istället för att bara berömma de som hoppar högst och vackrast. Det var mycket markarbete och Topanga satte inte en hov fel och alla galoppsprång satte hon klockrent. Arnold tyckte nästan att man inte behövde träna henne då hon kunde allt. Men det var roligt att få glänsa lite vilket inte är så vanligt med Contendra. 

Igår började jag dagen med träning på Contendra för Arnold. Hoppning stod på schemat vilket passar henne bättre än små kryss och bommar på marken. Arnold hade ett väldigt sunt tänk kring träning tyckte jag och han anpassade allt utifrån ryttare och häst. Jag sa redan dag ett att han kunde vara hård mot mig och min sits. Jag fick så mycket tips och hjälp med den och förändringen hos mig gav en stor förändring på Contendra. Hon var superfin och slappnade av väldigt bra. Han sa att hon såklart behöver bli starkare och kunna spänna av ännu mer kring hinder men att hon hade i de stora klasserna att göra. Ingen har sagt det om henne tidigare  så det känns hoppfullt. Denna helg har verkligen gett mersmak och jag älskar känslan att känna att man går ifrån träningar med mycket mer kunskap och verktyg i bagaget. Hoppas att jag får möjlighet att träna för Arnold igen! 

Eftermiddagen igår spenderade jag hos mormor för att städa och plugga. Min mormor är verkligen en på miljonen och jag är så tacksam för att få ha henne i mitt liv. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela