Malin Åkerström

Lördag

Publicerad 2016-12-17 07:25:48 i Allmänt,

Morgonstund i sadelkammaren i stallet at the moment. Hästarna tuggar i sig hö och ska snart få gå ut så jag kan vara på jobbet till 08.00. 


Igår var jag på träning med Isa för Arnold. Träningen var verkligen perfekt för Isa. Vi hoppade inte ett hinder över 100cm utan tränade lydnad på små hinder. Isa är väldigt svag och i en dålig kondition men ändå fin. Vi har många månaders av jobb framför oss. Men vad kul det känns när jag faktiskt ska få ta del av henne när hon är i form. Hon är ju vår häst och ingen kommer att ta henne ifrån mig när jobbet är klart. Den känslan gör att arbetet blir ännu roligare. Jag är så nöjd med träningen och hur vi genomförde den utifrån de förutsättningar vi har. 

I övrigt så rider jag rätt mycket på jobbet just nu. Eftersom det är blankis överallt så har Cara endast skrittat en gång denna vecka. Hon är lite stökig så jag vill inte riskera att hon går omkull och skadar sig. Förhoppningsvis kan vi komma ut på en tur under helgen men det får isen avgöra.

Annars ryktar jag i mängder på både Cara och Contendra för att hålla oss sysselsatta. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela