Malin Åkerström

Helg, tävling och mycket mer

Publicerad 2016-12-04 22:35:19 i Allmänt,

Då är även denna helg över till min besvikelse. Imorgon börjar v10 av 10 veckor på praktiken och tiden har verkligen gått så fort!

Igår var jag, mamma och Diva i Södertälje i närmare 12timmar för tävling. Åsa och Virus kom också dit framåt eftermiddagen. Diva inledde dagen med en fantastisk känsla och en felfri runda i 125cm som räckte till en tredje plats. Sen fortsatte hon i samma felfria spår och hoppade till sig en andra plats i 135cm efter ännu en felfri runda. Hon är fantastisk, bäst och så förbaskat mycket älskad. Hon krigade på som bara hon kan och jag njöt verkligen av känslan. Jag försöker nu att memorera känslan om och om igen för nu är det över. Vi kommer inte skritta in på tävlingsbanan tillsammans mer. Vi kommer snart att delas och mitt hjärta kommer att gå itu. Hon är allt, hon är perfekt för mig.

Igår var jag high on life över det fantastiska avslut vi fick tillsammans. Idag har jag ångest över att vår sista vecka tillsammans har börjat men även separationsångest. Dagarna är på nedräkning. Jag är ett känslomässigt kaos. Jag vill gråta, skrika och säga att jag inte vill lämna ifrån mig henne. Hon är ju min bättre halva. Men det är såhär det fungerar.. Hästar kommer och hästar går. Jag kommer förmodligen aldrig att sluta sörja när det är dags att säga hejdå. Jag lägger så mycket känslor i hästarna och i Diva lite extra mycket. Hon har gett mig så oerhört mycket detta år. Jag är så tacksam och lycklig över det men också så himla himla ledsen. Kärleken övervinner verkligen inte allt. Men kärleken till Diva kommer alltid att finnas kvar.

Virus genomförde sin andra 140cm med godkänt resultat. Åsa åkte 60 mil för denna klass. Helt otroligt vilket team och engagemang det ligger runt Virus. Det är aldrig någon press utan vi var överlyckliga allihop efter hans runda trots 3 bommar i backen. Det är en oerhört skön känsla att rida då.

Idag har jag hunnit med att jobba dubbelt, varit på adventsfika i Topangas stall. Myst, borstat och ryktat på Topanga. Hämtat upp min finaste vän Tova som följde med mig till mitt stall. Vi joggade Diva och Cara ute och ryktade på Contendra samt fixade alla stallsysslor innan vi avslutade dagen med middag. Tova är en vän på miljonen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela