Malin Åkerström

Dagen före julafton

Publicerad 2016-12-23 20:33:46 i Allmänt,

Imorgon är det årets bästa dag. I min släkt är jul så fantastiskt bra. Idag har vi börjat vårt julfirande med middag hos mormor. Min mormor fixar mat till hela släkten under 3 dagar. Hon är en superwomen och hon är den allra bästa människan jag vet. 


Annars har dagarna bestått av jobb, tentaplugg, stall x3 och sen sover jag. 

Isa har jag hoppat idag. Mest gymnastik och styrkeövningar och ganska lågt för att lära känna varandra men också för att hon i nuläget bara behöver en massa markarbete. Jag lär känna henne mer och mer och hon är en så härlig individ. Väldigt vänlig är hon men också med lite åsikter. 

Topangas mage växer just nu och som den ser ut borde bebis vara gigantiskt stor. Varje stund hos min Topanga gör att jag känner en sådan glädje. Hon är verkligen allt för mig. 

Cara skrittar sina ca 2 dagar per vecka och annars ryktas hon på. Hon och Contendra har varit ute ca 12h/dag för att hålla sig lite mindre understimulerade. 

Livet rullar på. Min bror är hemma från Vietnam över jul och det är nu jag har insett hur mycket jag faktiskt har saknat honom. Ikväll blir det ingen uppesittarkväll för mig då jag har lite feber och ska fodra och släppa ut i mitt stall imorgon. 

Nedan kan ni se två av tjejerna från jobbet som jag mer eller mindre ansvarar helt över i träningsväg. Idag var de på Bro park för första gången på länge. Mum till vänster har inte startat på över ett år och Mint till höger är två år och ska kvalas till våren. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela