Malin Åkerström

Älskade jul

Publicerad 2016-12-29 13:51:10 i Allmänt,

Nu är julen över och som vanligt gick den så fort. Men så fantastisk den har varit och så mycket glädje jag känner över att jag lever i världens absolut bästa familj och släkt. Vi har umgåtts i fyra dagar och dessa dagar betyder så mycket för mig. Jag känner mig hel omkring dessa människor, jag känner mig hemma och jag känner att min existens spelar roll. Jag älskar julen på alla sätt och vis. Det är helt klart den bästa tiden på året. 


Nu när allt är över för detta år så kommer ångesten som ett brev på posten. Den där ångesten som jag har levt med i så många år nu. Ångesten över att tiden går, över att de personer jag älskar så gränslöst mycket inte kommer att finnas här för alltid. Över att jag också en dag kommer att försvinna. Det är svårt att sätta ord på det men jag kan inte leva en dag utan dessa personer. Jag överlever inte ett andetag utan att de finns omkring mig. Min familj och min släkt är a och o i mitt liv. 

Snart är detta år slut och jag ska med glädje stänga igen det. Detta år är ett kapitel ur mitt liv som jag vill glömma. Men det finns såklart också mycket som jag vill minnas. I år splittrades så många hjärtan hos de människor som jag älskar mest när min morfar tog sitt sista andetag. Tanken om att jag nu ska leva hela mitt liv utan honom gör att allting annat som händer känns lite lättare. Tanken om att han aldrig kommer tillbaka är den värsta jag vet. 

Jag är så tacksam för att min familj har lagt så oändligt många timmar och så mycket energi på att stötta mig på min resa i både med och motgång. Jag är helt klart redo för 2017. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela