Malin Åkerström

Mer Skövde

Publicerad 2016-08-26 08:22:32 i Allmänt,

Gårdagen i Skövde blev inte som tänkt men ändå så bra. Det var en lång väntan och en massa promenader och gräsätande innan det var dags för Cara att hoppa vid 18.30. Cara kändes återigen super. Jag försökte sätta ihop henne lite mer på framhoppningen vilket gjorde att hon försökte hoppa hinderstöden ut och av allt tryck så sparkade hon bakut och for omkring. Inne på banan ändrade jag ridning till hinder 2 från framhoppningens ridning och red iväg henne när hon själv sprang i korsgalopp = ett ner. Men sen drog jag mig själv i kragen och allt annat stämde så bra. Hon kändes lydig, avspänd, spänstig, finaste i världen och bäst. Men så sur jag är över mitt nedslag.. Det var verkligen mitt nedslag inte Caras. Cara var felfri men jag gjorde en miss jag inte ska göra. Jag vill göra om och göra rätt även om jag är så nöjd med Cara.

Innan jag åkte hit så tänkte jag att jag skulle hoppa en klass på lördag oavsett om det skulle bli final eller inte men igår när jag red ut från banan så kände jag bara att nej Cara har gjort denna tävling så bra. En klass till behövs inte. Hon är 4år och jag vill inte hoppa en klass bara för att det är kul. Det måste finnas ett syfte med det eftersom hon är så ung. Cara har hoppat felfritt i 100cm på alla hennes tävlingar. Hon har varit på lite större tävlingsplatser och rutinen av den klassen behöver hon inte riktigt. Självklart är all rutin bra men från denna tävling har hon redan fått bra rutin och hoppar jag inte mer så vet jag med säkerhet att hon åker hem med bra rundor i ryggen och känslan av att hon inte behövt hoppa då hon varit trött utan pigg och glad. Det känns viktigt för mig då Cara ska matchas för framtiden. Jag ska nu träna en period och så får vi se om hon kommer starta så mycket mer i år. Hon är valpig och gänglig i kroppen och behöver bli stark. Att hoppa banor kan hon utan problem oavsett hindertyper och atmosfär. Nu ska vi fokusera på styrka och ridbarhet en period och bygga upp henne inför nästa år. Jag älskar att jobba med denna häst och varje gång jag styr henne mot ett hinder så känner jag ren glädje. Hon är fantastisk!

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2016-08-27 12:55:08

Ni är grymma 😍

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela