Malin Åkerström

Måndag

Publicerad 2016-08-15 23:49:53 i Allmänt,

Min måndag har varit ganska bra. När man har sommarlov är alla dagar som fredag liksom även om jag har jobbat dubbelt idag. Efter mina räkningar på helt galet mycket pengar som jag betalade igår så gäller det att jobba in varenda slant som går.

Gårdagen och dagen har varit ganska lika. Jag har börjat båda dagarna med morgonfodring i stallet för att sedan jobba. Igår flyttade vi Topanga efter jobbet och idag åkte jag till henne för att mysa och ge morötter i mängder efter jobbet. Idag jobbade jag eftermiddag också och fixade Dockan åt mamma innan jag åkte till mina hästar för att rida.

Igår hoppade jag igenom en serie med Diva och Cara och båda gick så bra. Första gången Cara gör ngt med hinder sen Falsterbo och bara att galoppera över en bom ger en fantastisk känsla på henne. Idag red jag Diva på fältet och försökte galoppera bort lite energi som hon samlat på sig. Härliga lilla häst alltså vad jag gillar henne!

Det är så tomt utan Contendra i träning och jag längtar så efter att få sätta mig på henne igen.. Men vi borstar och myser så mycket vi orkar.

Kolla nedan på livets kärlek!! Hon är så älskad och en stund med henne kan fylla en hel dag med glädje och energi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela