Malin Åkerström

Måndag

Publicerad 2016-08-29 21:00:32 i Allmänt,

Denna måndag är helt klart av en sämre sort. Ösregn, skolstart, p-böter och försenade pendeltåg.. Välkommen tillbaka till verkligheten liksom. Min skoldag kändes lång trots att jag gick hem redan efter en timme och skolkade alltså hela eftermiddagen. Fyra timmars pendlande gör att det känns betydligt längre. Hur som helst så är det dåligt att skolka redan första dagen på terminen men Håkan kom för att titta på Contendra och hon är såklart högre prioriterad eftersom hon är min finaste ägodel.

I helgen har jag jobbat båda dagarna och spenderat så många timmar jag kunnat med alla mina 4 prinsessor. Allt för att känna friheten in i det sista liksom.

Diva är en dröm at the moment. Hon är så fin att rida och det är något som verkligen har landat väldigt rätt. Hon går att arbete med på ett sätt som absolut inte gick förut.

Cara hade jag ett superbra pass på idag. Igår också faktiskt även om jag då red lite kortare nere på fältet. Idag tog vi tag i de där galoppfattningarna som varken är graciösa eller snygga. Men vi har påbörjat arbetet och hon känns super i allt annat.

Jag red ett par hästar på jobbet idag också men var trots det klar rekord tidigt, redan strax efter klockan 20. Att ha hästarna lite mer samlad sparar mer tid än jag trott.

Hon på bilden, min mörka stora fina älskade Contendra gör att mina känslor slits mellan hopp och förtvivlan men just nu pågår hopp och det gör mig till en så mycket lyckligare människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela