Malin Åkerström

Hemma igen

Publicerad 2016-08-08 22:28:48 i Allmänt,

Sent igår kom jag och Diva hem från Sundbyholm. Jag red bort mig på sista hindret i finalen... En förhållning och bommen hade legat kvar och vi hade varit med i winning round. Men Diva var fantastisk!! Banan var tuff och teknisk vilket jag älskar när man får till linjerna på en sådan bana. Diva hoppade helt outstanding och ger en sådan grym känsla. I övrigt så var helgen perfekt med allt runt omkring tävlandet.

Som vanligt så tycker jag att det är tråkigt att komma hem från en så bra tävling. Jag vill mer liksom men jag kan inte tävla så mycket som jag önskar på grund av att det är så satans dyrt.. Det ligger många timmars slit för att kunna finansiera en sådan här tävling.

Denna vecka känns lite sorglig då det är sista veckan i mitt paradis. Vi ska flytta hem familjen och djurparken till helgen och jag vill verkligen inte!! Sommaren är snart över, landet är över för i år och det känns så sorgligt. Jag älskar detta ställe mest på hela jorden och jag trivs som fisken i vattnet här. Alla människor som betyder allra mest finns här och att andas in landet luften är något speciellt. Tiden går för fort och det skrämmer mig verkligen.

Men dagen på landet idag har varit bra. Dagens stora händelse var att jag red Cara för första gången på 4 veckor. Äntligen säger jag bara!! Ridturen blev det dock inget flyt i då jag red med syster och en ponny som inte ville som vi. Men Cara kändes fin. Lite mindre lydig än sist kanske men precis samma fina rara lilla Cara. Ser så mycket fram emot de kommande veckorna med henne!

Diva har fått vara i hagen hela dagen idag och Contendra har jag pysslat med. Saknar ju ihjäl mig efter henne när jag är borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela