Malin Åkerström

Miss Astragal är dagens hjälte och stjärna

Publicerad 2015-09-09 22:24:08 i Allmänt,

Idag har jag inte varit i skolan trots föreläsning, men som tur var så sägs det att jag inte missade något i alla fall.

Jag började dagen med att plugga en stund med mormor istället innan jag groomade Asta och Princen på Täby. 

Princen gjorde ett bra lopp men tyvärr utan pris, han blev tryckt och det uppskattades inte vilket man kan förstå. Men han var fräsch och fin vilket gör mig glad ändå. Han har redan visat detta år vilken stjärna han är.

Asta däremot bevisade idag att hon också är en stjärna när hon från ytterspår tog en solklar vinst tillsammans med Ninni. Hennes första vinst i år och den var väldigt välförtjänt då hon har krigat i många lopp men haft oflyt. Ninni är min absoluta favoritjockey också så extra roligt när just hon vann med Asta. 

Efter det var jag ute på långtur med Topanga och Maria på Pysen. Topanga var helt knäpp och så pigg så jag knappt kunde hålla henne. Men vilken fantastisk liten häst. Att det kan få plats ett så stort hjärta i hennes kropp är ett under. 

Rullade sen vidare till mina hästar och mockade och fixade med nytt spån innan jag tog in prinsessorna, Wicky hade sprungit sig svettig och var livrädd för något.. Suck! Började med att spola av henne och kyla benet ordentligt innan hon bara fick en kort promenad eftersom jag inte vill överbelasta senan på henne. 

Contendra var lugn i hagen och lugn att rida. Trimmade ett kortare pass med gramanen efter två dagars jogging i skogen. Hon kändes fin i alla fall. Tänker på mina tips från Lotta och hoppas att det ska gynna hoppningen sen! Bästa hästen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela