Malin Åkerström

Min och Wickys dag <3

Publicerad 2015-09-03 09:03:18 i Allmänt,

Idag är det en speciell dag, det är exakt 4 år sedan Wicky blev min häst. För 4 år sedan var jag high on life och så lycklig när vi hämtade hem henne. Hon är otroligt speciell för mig och fyller mina dagar med så otroligt mycket kärlek och glädje. 

Vår resa har dock inte varit i närheten av vad jag hoppades på. Av dessa 4 år har Wicky varit frisk i 1 år och under igångsättning i ett halvår. Sedan har hon vilat och stått med oturliga skador som hon har fixat i hagen. Vi har försökt med föl men det verkar inte som att det är meningen att vi ska få något. 

Trots att vår tid är annorlunda mot mina förhoppningar så ångrar jag aldrig att jag valde denna lilla häst. Hon betyder mer för mig än vad jag kan sätta ord på. Hon har fått mig att uppleva lycka på en nivå jag inte trodde fanns. Hon har fått mig att skratta så att tårarna rinner, hon har fått mig stark när jag varit svag. Hon har lärt mig att aldrig ge upp. 

Jag älskar min Wicky och är så stolt över henne och hennes livsvilja. Jag kommer alltid ha mycket att tacka henne för. Hon har tillfört så mycket bra i mitt liv och tiden vi hittills delat ihop kommer trots allt vara ett kapitel i mitt liv som jag kommer minnas med glädje. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela