Malin Åkerström

Måndag

Publicerad 2015-09-07 21:41:54 i Allmänt,

Denna måndag innebar ingen skola utan självstudiedag vilket räddade den annars tråkigaste veckodagen. 

Jag har varit och pluggat hos mormor, det känns inte ens jobbigt att plugga om jag får vara där. Det serveras mat och fika och mormor är också min personliga psykolog som löser alla mina problem utöver att hon pluggar med mig. Henne ser jag upp till mer än någon annan. Hon är nästan för bra för att vara sann. 

Efter det stod galoppisarna på schemat. Två lättare pass för att spara på energin till på onsdag när de ska tävla igen. 

Åkte till sen till mitt stall och fixade där. När jag skulle ta in mina hästar sprang det eller skenade snarare runt som galningar i hagen då det var rädda för något. Fick tillslut tag på Wicky i alla fall och då kom Contendra också. Fick skritta de för hand 10min för Wicky var väldigt flåsig. Kylde hennes ben en stund efter också men är lite orolig för den där senan.. Men jag kan inte hindra henne från att få vara häst. Hon måste få gå i hage annars är hon inte lycklig! 

Red ut på Contendra med Sofia. Joggade bara en vända efter igår men Tendris kändes pigg och fräsch. 

Rullade sen till Topanga. Red ut i mörkret på henne men lika fantastiskt roligt är det i alla fall. Världens bästa häst!! vilken energi och lyckokick man får efter en tur på hennes rygg. 

Nu blir det snart middag och sen ska jag försöka sova tidigt då skolan börjar extra tidigt imorgon :(


Love you

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela