Malin Åkerström

Det är hektiskt igen

Publicerad 2015-09-04 11:49:07 i Allmänt,

Första veckan i skolan och mitt hektiska schema är tillbaka. Det känns på många sätt bra men tråkigt med skola. Jag gillar det för dagarna inte blir lika långtråkiga i alla fall. Men jag hatar den långa resvägen och mest av allt hatar jag SL. Igår förstörde SL hela min dag, på morgon var tåget sent så jag missade nästa tåg och då i sin tur missade jag också bussen till skolan... Påväg hem var första tåget sent vilket gjorde att jag med nöd och näppe hann med nästa tåg, jag sprang mitt absolut snabbaste och ramlade in på tåget anfådd som om jag sprungit marathon.. Självklart kommer biljettkontrollanter som kommer typ 1 gång i halvåret.. Jag skickar snabbt en sms-biljett men i all hets råkade det bli reducerat pris vilket gav mig 1200kr i böter och en fet utskällning för att jag inte skickat biljetten innan jag klev på tåget. Hade SL varit i tid med sitt andra tåg hade jag givetvis hunnit skicka den där dumma biljetten innan.. Inget jag prioriterade i mitt maratonlopp direkt.. 

Efter skolan drog jag ett par timmar till kontoret för att fixa mina fakturor. Sedan stallet och hann mocka åt Wicky innan jag och Maria åkte till Vällsta för säsongens första hoppträning för Lotta. Red Asta innan träningen också. Träningen gick långt över förväntan. Lotta insåg dock också att Contendra aldrig kommer lära sig travbommar så vi la ner det. Men hoppningen skötte hon bra. Jag fick bra tips och hoppningen blev då ännu bättre. Nu är vi på gång jag och Tendris, Lotta tyckte hennes språng hade utvecklats mycket sen sist så det var kul trots att Contendra hoppat en gång sen i juni.. Jag tror på henne och även om jag ibland är ensam om att göra det så ska jag nog visa att hon kan bli bäst. 

Väl hemma kvällsfodrade jag, fixade Wicky och mockade åt Contendra. 

Idag började dagen med att rida en fantastiskt fin Asta och jogga Princen. Klämde in en timme på kontoret och nu sitter jag på tåget påväg till skolan. Ska tillbaka och göra klart fakturorna på kontoret sen innan jag börjar med mina 3 hästar som ska fixas. 


Det här är en förbannat bra start på dagen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela