Malin Åkerström

Resultat Enköping

Publicerad 2015-10-04 21:50:42 i Allmänt,

Det blev en lång men bra dag i Enköping. 

Jag började med fodring och utsläpp i stallet imorse. Mysigt att vara där!

Contendra har varit super idag trots att hon var spänd eftersom det var första tävlingen inne. I 120cm så var hon dubbelnolla och placerad. Rörde inte en bom och hoppade skyhögt. I 130 cm var det en svår sväng till hinder nr 2 och jag fick inte till den så vi fick ett pet. Sen kom jag intill oxern in i kombinationen som jag ska så det där problemet försvinner men vad händer då, jo jag kommer för intill för jag la in ett extra steg på distansen så hon rev frambommen.. Två ner alltså. Det suger, jag suger, men hästen är fantastisk! Hon kändes så fin idag! 

Honey hoppade felfritt och fint i 110 och 120. Ngt matt i andra klassen men hon känns som gamla vanliga Honey igen! 

Avslutade dagen med att galoppera barbacka under stjärnklar himmel ute på ett fält tillsammans med Topanga. Svårslaget! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela