Malin Åkerström

Måndag

Publicerad 2015-10-05 21:58:46 i Allmänt,

Jag trodde att det var söndag imorse när jag vaknade och inte måndag. Men trots att det är måndag så har min dag känts bra. Kanske för att jag längtar som en tok till helgens roliga tävlingar!

Vi hade bara halvdag i skolan idag men nu går vi i Huddinge igen så enkel resväg är två timmar.. Ny kurs har vi börjat med och jag vet lite om vad den kommer innebära efter dagen och vilka examinationer vi kommer ha. Redovisning redan imorgon..

Efter skolan red jag Princen som känns perfekt inför hans lopp på onsdag. Pigg men lydig. Rider lite lätt imorgon och hoppas på samma känsla. 

Åkte sen till Topanga och klippte henne innan jag red ut. Idag med sadel och bara lite bus och resten var vi seriösa. Hon blir alltid finast när hon har fått busa så mamma kommer nog ha en galet fin häst att rida imorgon. 

Åkte vidare till mina och joggade Contendra ute och hon kändes svinfin!! Tog en liten galopp också för att hon var så fin. Jag är lycklig med henne!

Wicky var jag ute med 50 min och 5km betade vi av varav vi travade i 5 min. Det är så länge hon ska trava denna vecka. Under tiden vi gick förberedde jag inför morgondagens redovisningar. Bara att ringa mormor så har man koll på läget. Mormor är bäst!!

Har hunnit tvätta på kvällskvisten så jag känner mig nöjd med dagen. Imorgon kommer jag inte känna detsamma efter en heldag i skolan ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela