Malin Åkerström

Inväntar fodring

Publicerad 2015-10-19 20:24:07 i Allmänt,

Jag var för långsam för att slippa fodra idag men för snabb för att kunna fodra när jag var klar så nu väntar jag på att klockan ska ticka vidare så jag kan fodra om en stund. 

Contendra har uppfört sig bra idag efter ett monsterpass igår då hon inte uppförde sig lika bra. Men vi har trimmat och fått igenom mycket. Det straffade sig att vara borta från ridbanan en vecka och rida på ängar och så.. Inte för att hon blir dåligt riden ute utan för att ridbanan blir livsfarlig enligt henne om hon inte varit där på ett tag. 

Wicky har idag ökat till 12 minuters travande och har börjat tagga till lite. Man får springa sitt snabbaste men ändå bromsa henne samtidigt.. 

Princen fortsätter sitt schema med mycket klättring och cantrande och börjar bli bättre och bättre efter lite tragglande. 

Igår pluggade jag nästan hela dagen, på en söndag liksom.. Men det var inte så hemskt som det låter. Hemtentan är till kanske 70% klar och jag fick god mat och fika och så sällskap av bästa mormor förstås. 

Idag har jag varit på kontoret och imorgon ska jag till skolan.

Ganska söt är hon <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela