Malin Åkerström

Gameday imorgon!!

Publicerad 2015-10-03 22:08:10 i Allmänt,

Två intensiva dagar har passerat. Skrev som sagt tenta i nästan 3 timmar igår. Hoppas att jag klarar den och om jag inte gör det så har jag läst på helt fel saker. 

Påvägen hem red jag Princen på Täby galopp. Bara lugnt och avspänt som miljöträning. Vi vill inte att han alltid ska gå för fullt där så han blir stressad. 

Åkte sen till bästis Topanga och hoppade en serie. Hon var duktig och perfekt som nästan alla andra dagar.

Innan mitt stall så stannade jag 2 timmar på kontoret också. Tendris vilade men Wicky gick jag med 45min och joggade 2!

Idag började jag dagen på kontoret och gjorde klart mina fakturor. Åkte sen till Täby för Princen gjorde snabbjobb med en ny jockey som ska starta honom på onsdag för Ninni kan tyvärr inte. 

Åkte sen till Sollentuna och kollade när Maria tävlade en klass på Oscar. Innan det hann jag med en lunchdejt med Matildorna också. 

Sen stallet och min bästa mamma tog Wicky på hennes tur och det var tur för mig som kom hem 21.30 utan att ha tagit Wicky..

Jag red på Contendra som var fin. Klippte henne sedan, friserade och badade. Sakerna är putsade och packade. Imorgon väntar nämligen säsongens första inomhustävling med henne och Honey. Det ska bli superkul! Älskar att fixa och trixa innan tävling. Contendra är så fin och extra fin när hon är nyfixad. Gosigt täcke har hon på sig inatt så hon ska sova som en prinsessa. Tycker så mycket om henne!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela